Yarını Bugünden Kurmak*
‘iyi düşününce söyleyecek bir şey olmadığını anlamaktayım’
Tüm sözler söylenmiş
Tüm müzikler dinlenmiş
Bütün filmler izlenmiş
Herkesler gitmiş tekil şahıs,
Ve yine herkes gitmiş.
Kollarında saat bulundurmayan insanlardanız neyin zamanı gelmiş olabilir cemil abi?
Yarından umudu olmayanın hayat ne kadar umrunda olabilir ki?
Tutma kolumdan abi bırak.
Sen kimsin Cemil abi? Rolün ne hayatta ne iş yapar ne işe yararsın çivi mi çaktın bir tane duvara
Beni karıştırma abi ben rol yapmayı sevmiyorum.
Bombanın patlamasını bekler olmuş insancıklar ölümü hatırlamak için
ölmekten korkuyor bu zırvalar daha yapacak işleri varmış. Bahaneler
Kaybettim kendimi yine,
Bulmak değil aslında derdim bulunca hevesim kaçıyor genelde
Nedensizce adımdan başlıyorum hep insanlar bana ne derler ne diye çağırırlar yanlarına
İnsanlar yanlarına çağırır Cemil abi.
Ayakları bağlı çünkü demirden iplerle gelemezler hiçbir zaman
Dostun acı sözüdür abi : O gemi gel-me-ye-cek.
Şuan içerlendim mesela nefesim boğuk boğazlanıyorum gibi bi darlandım
-Nemdendir o
Yüzde yüzüm dolsun artık ağlamak istiyorum gürleyerek.
Bir eş yapmışım kendime, bir sevgili, hayat arkadaşı, yoldaş!
Yataktayız uyuyoruz yani o uyuyor
kolum kalmış başının altında, kıpırdatamıyorum
Çıkıp yataktan bir dal sigara içmek geliyor içimden ama o kolu çekersem uyanacak korkuyorum.
Sigara içmemi engelliyor abi özgürlüğümü kısıtlıyor!
Oysa haberi bile yok kim bilir şuan rüyasında neler görüyor
Öyle daraltım işte abi öyle sıkıntılı öyle bunalım.
Gidiyorum ben bitirmeliyim bu monoloğu
207 sözcük tükettim sabahın 5inde
O değil senden önce merkez camiinin imamı cevap verecek bana diye korkuyorum.
Evet Cemil abi korkağım, hoşça kal.
-Çık artık ininden Tekil şahıs kurtul ördüğün ağlardan kaldır ulan başını
kendini tanımakla başla mesela geç aynaya ve sor, bidaha sor, birdaha..
Mesela at sokağa kendini bak ordada kavga var!
Yarını bugünden kurmaya başla tekil şahıs
Yarını bugünden kurmaya başla…
Görsel: Albert Camus‘un Yabancı romanının sinemaya uyarlanışı olan ‘Lo straniero’ filminden bir kare. Marcello Mastroianni’nin oynadığı film 1967 yapımı olup yönetmenliğini Luchino Visconti yapmıştır.