Sovyet sanatçıların sinemayı ve plastik sanatları bambaşka bir noktaya taşıdığını sıklıkla değinirken animasyonda, günümüzde çağdaş olarak anılan çalışmaların temellerinin de aynı topraklarda atıldığı daha sık vurgulamak gerekiyor. Önceki hafta Kirpi filmiyle ağırladığımınız yönetmen Yuriy Norşteyn‘nin bir diğer çizgi filmi, 1979 yapımı Masalların Masalı, Rus halk masallarını, kültürel öğelerini, modern yaşamın ve Sovyetler Birliği tarihinin kimi temel noktalarıyla bir araya getirerek işlediği, çok katmanlı yapısıyla zamanının çok ötesinde bir atmosfere sahip. Kamera hareketlerinden doğan alan derinliği dışında iki boyutun hâkimiyetinde ilerleyen film, ses ve müzik kanallarındaki zenginlikle dikkat çekerken, iç savaş, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş derken dış saldırılar neticesinde milyonlarca askerini ve yurttaşını kaybeden bir ülkenin şiirsel trajedisine de ev sahipliği yapıyor. Havai fişeklerin kelimenin anlamıyla bomba etkisi yaptığı akışta gazete kupürlerindeki ölüm haberleri masalsı anlatıyı olgunlaştırıyor. Bir kurt ve bir çocuğun etkileşiminin bir hayli dolaylı anlatımıyla çerçevelenen öyküleme, Rusların bir parça ekmek ve bir kadeh votkayla somutlaştırdığı ağıtın görsel tecrübesine dönüşüyor.