Görünür olmanın, hayatta kalmak adına neredeyse nefes almak kadar can alıcı bir mertebeye taşındığı post modern çağda, rahatlıkla post modern olarak anılabilecek bir müzikaliteye ve de görünmek için birbirini ezen yığınların arzulayacağı görünüm, tarz ve kült olma özelliklerini taşımasına karşın az görünür ve az bilinir olmayı tercih eden nevi şahsına münhasır topluluk Chromatics’i nihayet Müzikçi’de ağırlamanın zamanı geldi. Grubu bizler için daha özel kılan durumsa, Azizm Sanat’tan Onur Keşaplı’nın yazıp yönettiği 2018 yapımı kısa metrajımız Prelüd/Başlangıç’ın sayılı müzikleri arasında Chromatics’in en ünlü parçalarından biriyle yer alıyor oluşu.
2001 yılında Portland’da kurulan Chromatics, rock elementlerini post punk ve elektronik pop ile harmanlarken, müzik tarihinin pek çok ünlü yapıtını yeniden yorumlamaktan da da geri durmayarak zamanın post modern ruhunun en yetkin temsilcileri arasında yer alıyordu. Vitrinine Ruth Radelet’in vokali ve görünümünü yerleştiren Chromatics’in Radalet dışında Adam Miller, Nat Walker ve Johnny Jewel’dan oluşan kadrosu, 2007 yılında Italians Do It Better etiketli uzunçalarları Night Drive ile ilk büyük başarısını yakaladı. Kate Bush’un klasiği Running Up That Hill yorumunu da içeren albümün kapanış parçası olan Tick Of The Clock’ın, 2011 yapımı kült film Sürücü/Drive’ın açılışında yer alışı ile tanınırlığını arttıran grup, 2012 yılında piyasaya sürülen Kill For Love albümü ve özellikle Lady teklisi ile yetkinliğini ve kalıcılığını usulca kabul ettirdi. Devamında aralarında Kayıp Nehir/Lost River’ın da olduğu pek çok filme ve Karl Lagerfeld’in daveti üzerine Chanel ve daha sonra Yves Saint Laurent defilelerine müzik vererek sahne alan Chromatics’in disiplinlerarası en büyük başarısı ise 2015 çıkışlı tekliği Shadow’un, sinema tarihinin en uç yönetmenlerinden David Lynch’in yıllar sonra yeni bölümlerini çekmeye başladığı dünyaca ünlü TV dizisi Twin Peaks/İkiz Tepeler’de yer almasıyla geldi.
Dünyaca ününe rağmen, Prelüd/Başlangıç’ta yer almak için sahne betimlemeleri ve fazlasıyla mütevazı bir ücret dışında herhangi bir talepte bulunmayarak bizleri onurlandırmanın ötesinde filmi izleyenlerin müzikal açıdan da beğenilerini almamızı sağlayan grubun hangi parçayla filmimizde yer aldığını ise sürpriz olarak bırakmayı tercih ediyoruz. Chromatics’i Müzikçi’de Shadow ile ağırlarken, parçanın steril bir gizem ve zıt bir duygu durumuyla huzur veren geriliminin, Chromatics’in kült mertebesini sağlamlaştıran ve grubun müzikal dünyasının özeti niteliğini taşıyan tınılarıyla da fazlasıyla davetkar olduğunun altını çizelim.