Keşfetme sözcüğünün epifanik bir haz duyumsamaktansa etrafa gösteriş yapma aracına dönüştüğü bir evrede türümüzün korkunç kalabalıkları hesaba katıldığında kimse kimsesiz kalmıyor, kalamıyor. Sosyal bir canlı olmamızdan hareketle bu, gayet tabi, olumluya yorulabilecek bir çıkarım. Ancak “her şey tutar/satar”cılığın katı olan her şeyi buharlaştırdığı muhakkak. Her sese kulak misafiri olanın, her imaja bakakalanın, her rengi tüketenin olduğu şimdiki zaman/mekânda, güvenli bölgelerden asla çıkmadan, gerçekleşecek keşif ne kadar keşif olabilir ki? Ruh halimiz böylesine yaş almışken rastlaştığımız Eve Dönüş Yok ve ilk uzunçalarları Mikro İktidar Alanları, daha en baştan, adlandırma tercihleriyle, olumsuzca altını çizdiğimiz konformizm ile yüzleşme cesareti aşılıyor.
2017 yılında kurulan Eve Dönüş Yok, aralarında kendi adlarını taşıyan ve baştan çıkaran parçanın da bulunduğu teklilerin devamında, önceki haftalarda çıkış albümleriyle dikkat çekti. 10 parçalık Mikro İktidar Alanları’nda, Eve Dönüş Yok’un sunduğu çeşitlilik öylesine çoklu ki, Müzikçi’de hangi parçayı ağırlayacağımız konusunda mesai harcanması gerekti. Vokallerde Batuhan Özmen ve İpek Ektaş’ın, gitar ve synthlerde Enis Duman ve yine Ektaş’ın yer aldığı grup, “alternatif” sözcüğünün tüm alt başlıklarını içeren Mikro İktidar Alanları’nda, post punk itirazlarını, shoegaze hayalperestliğiyle derliyor. Yağmur Ormanı’nın sulu sepken elektronikliği ve Uyandığımda’nın tanışık ezgileri arasında kararsızken karar alarak öne çıkartmak istediğimiz parça Tutsak oluyor. Goldfrapp’ın tuhaf tekinsizlikleriyle açılan şarkı “yerli” vuruşlarıyla teğetleşen yükselişin ardından capcanlı bir teslimiyet çağrısına dönüşüyor.
Eve Dönüş Yok, bizi adeta adları üzerinden sempatik ama klişe ifadeler tuzağına düşürmek istercesine kendi ev stüdyolarında kaydettikleri Mikro İktidar Alanları ile güvenli bölgeleri terk etmeye davet ediyor dinleyicisini. Bunu yaparken müzikal bir zenginlik ve gerçek bir keşiften doğacak haz, Eve Dönüş Yok’a kulak verenlere kalacak alüvyonlar hanesine yazılacak.